Thursday, December 4, 2008

BM + FM

Nak update skit pasal Adib Zaquan.
(*Note: BM=Breast Milk, FM=Formula Milk)
Masa aku demam panas arituh, susu merudum giler. Time pump skit je dapat. Dah sudahnya, terpaksa bagi semua stok2 susu dalam chest freezer tu. Tapi... sampai habis Adib minum susu stok aku. Oh tidakkkkkkkkk. Macam tak percaya stok susu aku yang banyak tu habis. Sedih giler tengok stok susu dalam frrezer tu dah kosong. Dan yang paling sedih, terpaksa bagi Adib minum susu FM for the 1st time on 19th Nov. 2008. A day before Adib going to age 6 month on 20 Nov.2008. Sedey woooo, aku siap nangis lagi tengok Adib minum FM. Tapi syukur alhamdulillah sbb aku berjaya menyusukan Adib sepenuhnya dengan BM. tu pun dah cukup bersyukur bagi aku sbb Allah beri rezeki susu ibu yang melimpah ruah kt Adib hingga kini walaupun dah kurang production. Sudahnya sampai sekarang Adib minum BM+FM tiap-tiap hari sbb susu yang aku pump hari-hari mmg ngam-ngam je untuk Adib minum for that day. Memang x dpt nak buat stok. Tapi aku tetap usaha makan/ minum macam2 yg boleh banyakkan susu cam air longan dengan harapan boleh penuhkan semula chest freezer aku tu ngan stok EBM. YAKIN BOLEH !!!
Lagipun Adib dh makan solid food (bubur nasi blend, biskut Farleys n ground oat yg dah blend halus) ada gak cuba bagi adib makan puree epal, tapi dia muntahkan balik n buat muka geli-geleman plak. then try beli gerber epal pun x jalan gak. sudahnya, Adib poo sekali je sehari n agak kental. time malam dh mula gelisah sbb perut x selesa. selalunya poo 1 hari 2-3 kali. sudahnya, bagi makan pisang montel yg dah lenyek. Adib makan la jugak setengah walaupun buat muka geli-geleman tu... ha, barula senang skit poo.
Adib kalau time makan ubat memang susah sgt. Menjerit2 dia nangis xnak makan. Ubat dh masuk dlam mulut pun pandai luahkan balik by sembur terus. Mmg totally different with Adam...

No comments: